• VALIKKO

Outokummun toimeenpano käynnistyi  tammikuussa.
Outokummun Pikkukukko lajitteluaseman ensimmäiset asiakkaat.


Tekstiviestit otettiin käyttöön asiakaskirjeiden rinnalle helmikuussa. Vuoden aikana lähetettiin
88 000 viestiä.

Puhas Oy:n asiakaspalvelu- ja laskutussopimus päättyi maaliskuun alussa.


Kiinteistökohtainen pakkausten keräys laajeni muovipakkauksiin ja myös biojätteen, metallin sekä lasi- ja kartonkipakkausten  keräystä laajennettiin.

 


Isojen jäte-esineiden Noutokukko palvelu laajeni toukokuussa koko toimialueelle.

Uusi lavakukko palvelu käynnistyi koko toimialueella toukokuussa.

 

Kuopion Pikkukukko lajitteluasemalle (jätekeskus) avattiin käyttökelpoisten tavaroiden kierrätyspalvelu Kiertokukko.


Vuoden aikana kilpailutettiin yksi kuljetushankinta, joka sisälsi neljä osaurakkaa. Yhtiö edellyttää ympäristövastuullista toimintaa myös urakoitsijoilta. Vuonna 2017 kilpailutetuissa kuljetusurakoissa edellytettiin moottorinpäästöluokitusta EURO6 (aikaisemmin EURO5).
Kuvassa Jätekukon kuljetusurakoitsijat sekajätteessä.
 


Yhteinen juttu -asiakaslehti jaettiin huhtikuussa yli 130 000 kotitalouteen.


Yhtiö järjestää jätevesineuvontaa. Hanke on Pohjois-Savon ELY-keskuksen tukema. Kiinteistökohtainen jäteneuvonta neuvonta kohdennettiin Tervon, Rautavaaran, Rautalammin ja Kuopiossa Juankosken alueille. Hankkeen aikana on tavoitettu jo 8000 henkilöä.
 

 


Kesätapahtumiin osallistuttiin aktiivisesti.


Kuopion jätekeskukselle rakennettiin uusi kenttäalue, joista valmistui 1 ha (betonituhkakenttä).

Renkaiden vastaanotto, välivarastointi ja leikkaus alkoi Kuopion jätekeskuksella helmikuussa.

Sekajäte toimitettiin energiahyötykäyttöön Riikinvoima Oy:n ekovoimalaitokselle, joka otettiin kaupalliseen käyttöön 1.4.2017.

 

Yhtiö on mukana Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) tukemassa hankkeessa, jonka tehtävä on lisätä uusiomateriaalien hyötykäyttöä.

 


Biopussien tilausohjeet jaettiin noin 62 000 talouteen.


 



Yhtiön hallinnolliset toimitilat siirrettiin Technopoliksen tiloihin Mikroteknialle syyskuun alussa.


Vuoden aikana tehtii kolme erityyppistä asiakastyytyväisyyskyselyä.


Asiakastyytyväisyyskyselyyn vastanneiden kesken arvottiin iPad-tablettitietokone, arpaonni suosi Pentti Räsästä Kuopiosta.


Loppuvuodesta yhtiö lähti mukaan KIVOn hankkeeseen, jossa aiheena "Jätelaitoksen oman kuljetusjärjestelmän analysointi ja vertaaminen". Lisäksi yhtiö teetti LCA Consulting Oy:llä selvityksen erilliskeräyksestä.